środa, 5 lutego 2014

Czy wiesz,że. . .

Witaminy są potrzebne także włosom!


Powszechnie wiadomo Nam,że witaminy i suplementy są potrzebne do prawidłowego rozwoju,zdrowia i pięknego wyglądu. Ważne są również dla włosów.


Witamin potrzebnych do zdrowego wyglądu włosów jest sporo,ale skupmy się na tych najważniejszych.
Przede wszystkim B6 i A to te najcenniejsze,odpowiedzialne za wzrost włosów i chronią Nas przed wpływem czynników atmosferycznych.
Zaś te z grupy B zapobiegają łojotokowi i stanom zapalnym skóry.Warto dodać,że przetłuszczanie się włosów może brać się właśnie z braku owej witaminy w diecie codziennej. Bardzo ważne znaczenie w ochronie zdrowia ma kwas pantotenowy.
Witamina ta jest jednym z naturalnych składników elementów budulcowych włosa odpowiedzialnych za jego własności mechaniczne,takich jak np.sprężystość. 

Włosy przesuszone i osłabione słońcem potrzebują wzmocnienia,w tym celu zaleca się witaminy A i E. 
Witamina E zwalcza wolne rodniki co chroni naczynia włosowate zaopatrujące włosy w składniki odżywcze przed uszkodzeniem.
Zaś witamina A wpływa na poprawną budowę keratyny,z której są zbudowane włosy,przyśpiesza również cykl odbudowy komórkowej.

Żelazo dla włosów jest bardzo ważne szczególnie u kobiet (obfite miesiączki) i dlatego w diecie powinno być go sporo,ponieważ z powodu jego braku włosy stają się cieńsze, łamliwe i przerzedzają się.

Cynk- potrzebny do odpowiedniej budowy włosa.
Wpływa na gospodarkę witamin A. Długotrwały jego niedobór może spowodować zahamowanie wzrostu włosa, a w skrajnych przypadkach doprowadza też do łysienia.

Na koniec jeszcze miedź,która wzmacnia włosy.
Od niej zależy odpowiedni wzrost struktury rogowej włosa. W przypadku jej nie doboru w organizmie dochodzi do zaburzeń w gospodarce żelaza.



Co ograniczyć ??

 Organizm nie przepada za nadmiarem produktów zbożowych i cukrami.

Dobrze jest ,więc ograniczyć w diecie bardzo słodkie owoce,ponieważ węglowodany w nich zawarte mogą powodować przetłuszczanie się włosów oraz łupieżu tłustego.


Co najlepsze ??

- pieczywo pełnoziarniste i razowe,gruboziarniste kasze i makarony razowe zawierają witaminę B1 
- sałata,jarmuż,brokuły,papryka,pomidory,brzoskwinia,melon,natka pietruszki to źródła beta-karotenu,który przekształca się w organizmie  w witaminę A.
- woda mineralna niegazowana oczyszcza organizm ( w tym włosy) 
- pestki,nasiona ( dyni,słonecznika) , kiełki pszenicy i orzechy zawierają dużo witamin B6 , E i kwasu pantotenowego.
- drób,mięso,ryby,owoce morza,otręby,płatki owsiane i jaja to dostarczają sporą ilość miedzi,cynku i żelaza.

 Pamiętajcie,że nie tylko pielęgnacja włosów ma na nie wpływ.



Pozdrawiam,Iv.